čtvrtek 15. listopadu 2012

Pokračování s Kmixem

Dnes o krájení a šlehání a bramborové kaši



Takže vyzkoušeno krouhání mrkve a jablek na jemném struhadlu. Mrkve se krájely velmi dobře, bez použití síly. O něco hůře se krájela jablka se slupkou. Opět to nechce zahltit mlýnek a krájená jablka dávat postupně a tentokrát i zatlačit na horní plastový kolík (horní část je pogumovaná, takže neklouže).  Čtyři mrkve a jablka jsem nastrouhal cca za 3 minuty, takže není se čeho bát. 8-)

Večer jsme si ušlehali šlehačku. Použili jsme jedno balení Smetany ke šlehání 33% od Olmy http://goo.gl/2NzBY  a trochu se báli, jestli jí není málo, protože v míse celá zmizela. Zapnuli jsme kMix na nejvyšší rychlost a balónovou metlou vyšlehali smetanu a lžičku moučkového cukru na tuhou šlehačku, až držela i na zvednuté metle. Paráda. Tohle se nám líbí!

Pokračování......Po dalším týdnu používání jsem robot použil i na bramborovou kaši. Horké brambory jsem vysypal do mísy a použil K-metlu. Začal na minimální rychlosti a postupně zvýšil otáčky na 1 stupeň a přidával postupně máslo. Po asi 2 minutách jsem přidal mléko, a zvyšoval otáčky. Skončil jsem na rychlosti 5 a asi po 3 minutách bylo hotovo. Kaše má tu správnou konzistenci, není našlehaná, ale správně "ušťouchaná". Někde jsem četl, že se může použít balonová metla, ale kaše pak bude asi více našlehaná. Takže nám vyhovuje kaše o něco tužší a K-metla je k tomu vynikající. Jen upozorňuji! K-metlu musíte před používáním seřídit, tzn. spustit pomocí matice až těsně na dno nádoby, cca 1-2mm nad dnem. Jen tak dojde k rozmíchání všech surovin.

Žádné komentáře: