sobota 31. ledna 2009

Filmové okénko

Abych pravdu řek´, jsem trochu na rozpacích, chtěl jsem Vám představit film "Nouzový východ" (Revolutionary Road), a teď nevím co s ním. Možná bych měl říct, že ho režíroval Sam Mendes, který natočil i Americkou krásu. Jestli si vzpomínáte, film Americká krása byl o naději, úniku ze sterotypu života a pokrytectví. Tomu filmovému chlápkovi Kevinovi jsem rozumněl. Jednoho dne řekl dost a změnil celý svůj život. Byla to jeho vůle a jeho rozhodnutí, obrátit loď proti maloměšťáckému proudu. Na amerického režiséra dost odvážný počin, střílel do vlastních řad a myslím, že za to dostal i několik Oscarů.
Ovšem Nouzový východ měl jít ještě dál a ukázat jak nás "život" semílá a nutí ke kompromisům. Mělo nastat životní rodinné drama. No v mé hlavě nenastalo. Herecké výkony vynikající, určitě nějaký Oscar vyzbyde i na Leonardo DiCapria a Kate Winslet, problém byl v tom, že jsem nevěřil, že hlavní mužský hrdina opravdu chce něco změnit. Spíš vypadal, že by raději zůstal v "klidu", což hlavní ženská hrdinka rozhodně nechtěla. Dalo by se říct, že dělala "vlny". Proč? Tak na to si musíte přijít sami, stačí zajít do kina a já si raději pustím zase Kevina.
Hodnocení CSFD je převysoké 83% Mirka z Idnes 80%. ..asi jsem to nepochopil 8-)

Žádné komentáře: