středa 28. ledna 2009

Filmové okénko

Poslední dobou jsem shlédl několik filmů, tak bych se rád s Vámi podělil o mé filmové zážitky. Poslední emoce, ze mě vymáčkl film Austrálie, který je, jak vidno z přiložených plakátů, úplně a zcela romantický. Z mého pohledu je romantický docela dlouhou dobu a při jedné z "konečných" scén, jsem již stál a oblékal si svetr, ovšem film zdaleka nekončil. Možná kdyby se rejža nebál a udělal z toho 4 dílný seriál, ušetřil by všechny netrpělivé diváky. A hodnocení? No, Mirka Spáčilová z Idnes dává 70%, na Csfd je 77% , takže já bych to viděl tak na 50%. Co mi vadilo? Nekonečnost a neustálé natahování příběhu, špatné nasvícení (hlavně noční scény, kdy strom svítí, jako lampička) a amatérksy domalované pozadí. Co se mi líbilo, hlášky a komentář malého "Caramela", australská příroda, klokani, stojící šaman aboriginec, nálet letadel na ostrov, hudba a Hugh Jackman, když se myje 8-)). Ovšem, kdybych měl hodnotit z pohledu holek, asi by to bylo za 100%. Takže pokud budete chtít vaši milující polovičku překvapit, určitě ji vytáhněte do kina. Bude mít radost a vy potom budete v jejich zaslzených očích největší romantik na světě.

Úplně jinou cestou, se vydal film Milionář z chatrče, který je sice taky romantický, ale to se dozvíte až na konci filmu a celou dobu budete držet palce, aby to tak dopadlo. Na Csfd (Česko-Slovenská filmová databáze) má 92%, což je tedy pecka a u mě je to za 100%. Děj popisovat nebudu, běžte všichni do kina. A co se mi líbilo? Hudba, scénář a ten nápad, jak to dát všechno dohromady. A pak, od filmu jsem toho moc nečekal i přes pozitivní komentáře, takže pro mě i překvapení, jak se dá s neznámými herci natočit perfektní film.
Další filmy, dám dohromady zase zítra. Ještě Vás čeká "Nouzový východ" a "Výměna". Těšte se! 8-)

Žádné komentáře: