pondělí 27. října 2008

Neděle a vepřo-knedlo-zelo

Myslím si, že neděli má každý spojený s vůní řízků, svíčkové anebo jiných dobrot od maminky 8-). Je přeci jasné, že když se sejde celá rodina, a ještě k tomu při oslavě, nedělní oběd by měl stát za to. Po laškování s italskou kuchyní, jsem se rozhodl pro českou klasiku a upéci kus pořádného fláku vepřového. V Globusu jsem zakoupil špalek (1,2 kg) libové krkovice, 1kg žebírek a od Vitany směs koření na vepřovou pečeni. Večer jsem maso omyl, vysušil a v oleji rozpustil směs koření a vetřel do masa. Maso jsem nechal do druhého dne odležet v této marinádě v ledničce. Druhý den ráno jsem pouze předehřál horkovzdušnou troubu na 160 °C a slil přebytečný olej a maso v kulatým pekáči s poklicí (SIMAX) jsem vrazil dovnitř. Podle receptů v Apetitu jsem maso chtěl péci "pomalu". Takže jsem ho nechal nejdříve půlhoďky bez podlití, pak podlil vařící vodou (2dcl) a nechal pod poklicí pomalu péct. Po 2 hodinách jsem poklici sundal, žebírka už byly hotové, ale maso bylo ještě tužší. Nechal jsem tedy ještě maso cca 30 minut v trubě při stejné teplotě, pak sundal poklici a teplotu zvýšil na 190 °C a maso pekl cca 20 min. Výsledek, předčil mé očekávání! Nejenže se maso rozpadalo pod rukama, ale zůstalo šťavnaté, voňavé a kupodivu i s kůrčičkou nahoře. Tuto dobrotu jsem podával s bramborovým knedlíkem a se zelím slazeným medem. Budvar samozřejmě nemohl chybět.
Už se těším na jednu listopadovou neděli, čeká mě totiž Kachní paradox.
Všem jedlíkům zdar 8-)
PS: fotky nemám, všechno jsme sežrali.....

Žádné komentáře: