pondělí 13. října 2008

Jak úspěšně zbourat koupelnu (1)

Původně jsem myslel, že bych mohl všem čtenářům poskytnout pár rad ohledně výstavby zděné koupelny v panelovém domě, ale zjistil jsem, že jsem ve stavařině úplný novic a rady bych mohl dávat, až tak při stavbě třetí až čtvrté koupelny. Bohužel tolik koupelen nevlastním, takže budu spíše dávat doporučení čemu se vyhnout anebo jaké chyby jsem udělal já.



  1. záměr
    Záměr byl jednoduchý, místo umakartové koupelny, shnilého umyvadla, otlučené vany a nedržících věšáků, mít krásnou novou koupelnu s moderními obkladačkami a anatomickou vanou....a já nevím čím vším.

  2. plán
    Plán jsem v hlavě měl, řešil jsem jen, zda nechat koupelnu stát anebo zbourat a vyzdít Ytongem (lehké tvárnice). Po dlouhých pro a proti zvítězila varianta vyzdění. Na internetu se i nadále dají vyhledat diskuse ohledně těchto řešení (www.poradte.cz) nebo výborné stránky stavaře Jirky o stavbě koupelen (www.jirikovovideni.eu) Můj důvod byl jasný, chtěl vše nové a nenechat plesnivějící jádro mezi sádrošem a obkladem.

  3. vize
    Tak ty jsem hledal, mohu říci, že mi hodně pomohly stránky firmy Panelreko (www.panelreko.cz) hlavně jejich perfektní reference s fotkami, kde jsme si nakonec s přítelkyní vybrali model "zelenobílá" . Ovšem předtím jsme prostudovali veškeré dostupné časopisy a snad všechny weby o koupelnách 8-)

  4. realizace a realita
    Původní plán nechat všechno firmě trochu ztroskotal, dle mého názoru, na financích. Mě se zdály neúměrné. Firmy chtěly cca 120 - 150 tis. a to jsem si moc nevyskakoval. Pravda je že jsem měl rozpočet jenom na práci za 80 tis., ale zase bez materiálu. Rozhodl jsem se tedy postavit si koupelnu sám 8-).
    Jak to dopadlo, tak to prozradím zase příště.

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Tak honem psát svoje zkušenosti at máme na co odkazovat z Jiříkova vidění. Veškeré poučky chabé proti osobním zkušenostem